U sklopu prestižne edicije “Original Album Collection”, diskografska kuća Croatia Records obogatila je domaću, ali i svjetsku jazz fonoteku za čak dvije kolekcije albuma neponovljivog Boška Petrovića.
“Velikani umjetnosti i nakon svoje smrti ne prestaju intrigirati, izazivati pažnju javnosti, mamiti na proučavanje njihova života i stvaralaštva. Sjajan primjer je Boško Petrović, jedan od najvećih hrvatskih umjetnika čije ime još uvijek spominjemo svakodnevno. Kad je riječ o jazzu, festivalima, klubovima, glazbenoj pedagogiji, diskografiji, skladateljskom radu i vibrafonu, Boško je polazišna točka svih razgovora i referenca prema kojoj se uspoređuje. Nakon što je objavio mnogobrojna diskografska izdanja, za Croatia Records sam je osmislio niz kompilacija, a kad je preminuo taj je izdavač nastavio s istim žarom na CD-ovima sustavno objavljivati njegova ostvarenja, a u njihovom ih je katalogu doista puno”, zapisao je kritičar Davor Hrvoj.
Nakon trostrukog CD izdanja “Boško Petrović & B.P. Convention – Blue Sunset / With Pain I Was Born / Green Lobster Dream”, danas su objavljena i dva boxseta: “B.P. Convention – Original Album Collection, Vol. 1” i “B.P. & Friends – Original Album Collection Vol. 2”. Objavljene kao posveta Bošku na petu godišnjicu njegove smrti, kolekcije su zamišljene tako da primjereno prikažu veličinu Boškova djela – okupljaju čak dvanaest originalnih albuma, redom vrhunskih djela koja svakom izvedbom dokazuju kakvog kompozitorskog, aranžerskog i instrumentalističkog genijalca smo imali u Bošku Petroviću.
Prvi se box sastoji od šest albuma koje je Boško snimio sa svojim stožernim sastavima B.P. Convention i proširenim B.P. Convention Big Bandom – “Zeleno raspoloženje” (B.P. Convention), “Blue Sunset” (B.P. Convention Big Band), “Misterij Bluesa / Mistery of Blues” (B.P. Convention i Zagrebački solisti), “Green Lobster Dream” (B.P. Convention Big Band), “Stabilisation Blues” (Clark Terry i B.P. Convention) i “B.P.C. Moods / The Blues” (B.P. Convention) – dok drugi dio, “B.P. and Friends”, donosi izbor iz Boškovih najzapaženijih suradnji s drugim sastavima i glazbenicima – “U mukama rođena / With Pain I Was Born” (Jazz sekstet), “Tiffany Girl” (B.P. Kvartet), “Follow Me” (s Davorom Kajfešom) te “Sarabanda”, “From Moscow to L.A.” i “Zvira voda/Wellspring” (svi s Nevenom Frangešom, a posljednji i s Ružom Pospiš-Baldani).
Iznimna kolekcionarska vrijednost ovog ponajvećeg izdavačkog projekta u domaćem jazzu leži u tome što na jednom mjestu donosi najvažnije Boškove albume, istovremeno ostajući posvetom njihovoj izvornoj jedinstvenosti. Svaki je album tako zapakiran u reprodukciju originalnoga LP-omota, a zasebne knjižice okupljaju sve reprodukcije na jednom mjestu za lakše snalaženje.
Ipak, najveća se vrijednost nedvojbeno nalazi u glazbenom sadržaju ovog atraktivnog paketa. Pitajući se “zašto je važno u današnje doba predstaviti 12 albuma koje je Boško snimio tijekom 1970-ih i 1980-ih”, naš najpoznatiji jazz kritičar i supotpisnik Boškove autobiografije Davor Hrvoj pojašnjava:
“Više je razloga, osim iznimne umjetničke vrijednosti što nikad nije bilo upitno u ostvarenjima koja je isporučio. Glazba objavljena na tim pločama i danas je aktualna ili ispred našeg vremena, što znači da će još dugo biti proučavana. Upravo zato potrebno ju je predstaviti novim naraštajima ljubitelja glazbe, ali i samim glazbenicima, kako bi se upoznali s važnim dijelom povijesti hrvatskog jazza, kako bi uvidjeli zašto je Hrvatska upisana na svjetsku mapu jazza, kako bi imali oslonac na kojem mogu učiti i nadograđivati.”
(226)