Gabi Novak – Ljetna igra
Godina: 1967 |
Gabi Novak, rođena u Berlinu, karijeru je započela na crtanom filmu posudivši svoj glas crtanim likovima. Već u to doba ostvarila je prvu suradnju s Boškom Petrovićem. Bojan Adamić, koji je 1956. došao u studio slušati te radove, čuo je Gabi kako pjeva i, oduševljen muzikalnošću i načinom fraziranja, pozvao ju je da nastupi na koncertu njegovog big banda u Ljubljani. Budući da je obožavala jazz, posebice pjeveče poput Doris Day i Franka Sinatre, za taj je nastup odabrala pjesme “Tea For Two” i “Moonlight in Vermont”. Bio je to njezin prvi zvanični nastup, održan 1957. Taj se koncert ponovio u Zagrebu gdje su ju čuli glazbenici iz Plesnog orkestra RTV Zagreb, Tomica Simović i Miljenko Prohaska, od kojih je dobila poziv za Zagrebački festival 1959. na kojem je izvela pjesmu “Ljubav ili šala” u aranžmanu Miljenka Prohaske.
Krajem pedesetih Gabi je u Zagrebu sudjelovala na jam sessionu s Louisom Armstrongom, a poslije je nastupa na jazz festivalima na Bledu, te u Frankfurtu i Berlinu. Surađivala je s Herbom Gellerom, Johnom Lewisom, Artom Farmerom, Garyjem Burtonom, Kvartetom Boška Petrovića, Zagrebačkim Jazz Kvartetom i B.P. Conventionom. Poznata je njezina izvedba vokalne verzije Prohaskine Intime, jedne od najpoznatijih skladbi hrvatskog jazz stvaralaštva.
Gabi Novak je ostavila značajan trag na polju naše šlageristike. Nakon prvog albuma “Pjeva Gabi Novak” iz 1961. ostvarila je niz zapaženih interpretacija. Mnoge od njezinih izvedbi ostale s klasicima hrvatske popularne glazbe, među ostalima “Vino i gitare”, “Bit ćeš uvijek moj”, “Gazi dragi, srce moje”, “Pusti me da spavam”, “Kuća za ptice”, “Pamtim samo sretne dane”, “On me voli na svoj način”, “Ni ti ni ja”, “Pjesma je bila život moj”, “Za mene je sreća”, “Sve što znaš o meni”, “Slavit ćemo sami”, “Plava ruža zaborava”, “Otok”, “Nada”, “Hrabri ljudi”, “Odlaze dječaci, a vraćaju se ljudi”, “Ljubav ili šala”, “Što je ljubav”, “Kako mogu vjerovati” itd.
No, osim šlagera, uvijek je bila naklonjena jazzu koji je ostao njezina ljubav i glazba kojoj se vraćala, iako se ne smatra jazz pjevačicom. Tako je 2002. objavila CD obrada skladbi Arsena Dedića i standarda kojima je bila posvećena na početku karijere. Ostvarila ih je u društvu vodećih mlađih sudionika zagrebačke jazz scene predvođenih sinom Matijom Dedićem. Tim zapaženim albumom Gabi Novak se potvrdila kao kvalitetna pjevačica koja je ostala svoja, neovisna o trendovima i modi, ali uvijek moderna i prihvaćena od istinskih ljubitelja dobre glazbe.
Gabi Novak je tijekom cijele karijere zadržala visoku estetsku razinu izvedbi. One se odlikuju osebujnošću, prepoznatljivošću, profinjenošću, elegancijom, osjećajnošću. Zahvaljujući tim odlikama, ali i zdravom pogledu na glazbu – poštenje, trud, perfekcija, poštovanje, postojan svjetonazor – primila je brojne nagrade i priznanja, među ostalima Vjesnikovu nagradu za glazbu Josip Slavenski (1979.), Nagradu Vlaho Paljetak i Zlatnu plaketu Status (2003.), povodom 45. obljetnice javnog umjetničkog djelovanja. Nositeljica je odličja Red Danice Hrvatske s likom Marka Marulića (1996.). Nagrade Porin dobila je za najbolju jazz izvedbu – “My Funny Valentine” s albuma Handwriting (2002.), album godine – “Pjesma je moj život” (2003.), najbolji album pop i zabavne glazbe – “Pjesma je moj život” (2003.), najbolju žensku vokalnu izvedbu – “Pjesma je moj život” (2003.), te za najbolju vokalnu suradnju – “Za mene je sreća” (s albuma “Pjesma je moj život”) (2003.). Prva je, među protagonisticama hrvatske zabavne i pop scene, dobitnica nagrade Porin za životno djelo (2006.).
(1659)